Acest articol e pentru toti cei care s-au saturat s-le fure mecanicii banii. Mecanici care
vin foarte usor cu niste diagnoze si te pun sa cumperi piesa cutare sau cutare si cand ti-o
monteaza si tot nu functioneaza masina dau vina tot pe tine spunandu-ti ca nu l-ai cumparat de la magazinul potrivit, sau la ora potrivita sau stiti si voi cu ce scuze mai vin.
Acum cateva luni a trebuit sa aerisesc un ambreiaj hidraulic si
unii "prieteni" mi-au spus ca trebuie sa merg la un service care are are scule speciale pentru asa ceva, etc etc...
Dar uita cum am facut, sau mai intai sa vedem ce e cu ambreiajul hidraulic,
Toate au doua pistoane , - piston principal sub pedala de ambreiaj, pistonul fiind actionat de catre pedala de ambreiaj SI - piston secundar sau receptor. Acesta poate fi sub forma de piston atasat pe carcasa cutiei de viteze sau una cu rulmentul de presiune, ORICUM in ambele cazuri inainte ca lichidul sa intre in pistonl receptor este montat un aerisitor( arata ca si aerisitorul de la frane.)pe aici se va elibera aerul din sistem.
- Incepem prin a ne asigura ca nivelul lichidului de frana este peste nivelul maxim( lichidul de frana este folosit si pentru sistemul ambreiajului).
Daca nu e asa adaugam lichid .
- Scoatem capacul de cauciuc de pe aerisitor
- atasam un furtun pe capatul aerisitorului pe care il introducem intr-un borcan de zacusca transparent ( borcanul sa fie golit de zacusca si curat) pe jumatate plin cu lichid de frana.
- rugam pe bunicul ( daca nu este surd) sa apese de cateva ori pedala de ambreiaj dupa care
il rugam sa o tina apasata.
- deschidem aerisitorul si lasam sa curga lichid din sistem dupa care il rugam pe mosu' sa repete operatiune, iar noi mai aerisim pana cand nu se mai vad bule de aer in lichid. Atentie ca nivelul lichidului de frana s a nu scada sub nivlul admis.
- cand nu se mai vad bule de aer inchidem aerisitorul si verificam functionalitatea ambreiajului.
Daca functioneaza , ii multumim lui tataie pentru ajutor, daca nu ii spunem ca mai avem de lucru.
Tin sa va anunt ca pentru mine na fost niciodata atat de usor.
Uite ce a trebuit sa fac in continuare.
Am facut rost de un capac de recipient de lichid de frana( l-am luat de la masina lu mosu, ca oricum urma sa o dam la programu' rabla), l-am gaurit si i-am atasat o mufa tata de la un cuplaj rapid de aer comprimat.
Ideea acestei operatiuni e sa introducem aer sub presiune in recipientul in care se afla lichidul
de frana cu ajutorul careia vom forta aerul sa iasa din sistem.( sistemul ambreiajului nu permite presurizarea lichidului ca si in cazul sistemului de franare, atunci cand se efectueaza aerisirea)
La acest pas puteti sa folositi si alte metode pt a inroduce aer sub presiune in sistem: Ex pompa de umflat roti, compresorul de la frigider, aer de la roata masinii mosului etc etc.
- ne asiguram ca lichidul este peste nivelul maxim
- rugam pe mosu sa apese pe ambreiaj
- introducem aer sub presiune in sistem
- oprim introducerea aerului in sistem
- deschidem aerisitorul si lasam sa iasa lichid
- repetam operatiunea pana cand nu mai iasa aer din conducta
si pedala de ambreiaj s-a "intarit"
Succes .
-
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
destept om
RăspundețiȘtergeream aceiasi problema la un sprinter 311 2.2cdi din 2001 si este a doua oara cand mi se intampla sa cada pedala de ambreiaj ,o singura problema am ,nu stiu unde este pozitionat aerisitorul ,poate ma puteti ajuta si pe mine.mersi
RăspundețiȘtergerece legatura are pedala de acceleratie cu pedala de ambreaj daca faci aerisirea la ambreaj?
RăspundețiȘtergereVoia să zică pedala de ambreiaj; greșeală din neatenție.
Ștergerese referea tot la pedala de ambreiaj omu dar a scris gresit
RăspundețiȘtergereBravo boss o să încerc și eu că am aceeași problema 😊
RăspundețiȘtergerechiar azi am avut aceasta problema si am duso la mecanic
RăspundețiȘtergerela un mercedes vario 815 d mi.a ramas pedala la fund insa nu mai are nici lichid in vas..sa fie doar completare si aerisire sau si schimbarea rulmentului de presiune..astept pareri din experienta va rog...va multumesc anticipat!!
RăspundețiȘtergereUite ce problema am eu cu un sprinter 311 din 2001.am aerisit si normal facand pedale si aerisind de jos si nu.am bagat lichid cu pompita de jos in sus prin aerisitor pana a iesit pe sus.si la fel nimic.ultima am gaurit capacul de sus si cu pompa lichid de sus si am deschis aerisitorul de jos pana a iesit juma de litru de lichid si nici asa nu vrea.pedala se simte putin dar abia incepe sa apese pe disc.ce poate sa aibe?
RăspundețiȘtergereUite ce problema am eu cu un sprinter 311 din 2001.am aerisit si normal facand pedale si aerisind de jos si nu.am bagat lichid cu pompita de jos in sus prin aerisitor pana a iesit pe sus.si la fel nimic.ultima am gaurit capacul de sus si cu pompa lichid de sus si am deschis aerisitorul de jos pana a iesit juma de litru de lichid si nici asa nu vrea.pedala se simte putin dar abia incepe sa apese pe disc.ce poate sa aibe?
RăspundețiȘtergereSub pedală ambreiaj, este un cilindru pentru presiune . Dacă e defect aia e cauza . 2 rulmentul de presiune . Ori cum începeți prin a verifica cu prima variantă
ȘtergereȘi dacă n-ai un moș tataie să dea pedale, ce faci !?
RăspundețiȘtergereLa aerisirea sistemului poți imagina orice metodă care să-ți permită mișcarea coloanei de lichid (împreună cu bulele de aer rezidual) până în dreptul aerisitorului unde vor fi eliminate prin purjare. Apoi, important este să-i strigi lui tataie să țină apăsată complet pedala până ai reușit să inchizi etanș aerisitorul, reluând apoi ciclul până bineânțeles se elimină numai lichid fără aer.
RăspundețiȘtergereLand Rover frelender 2004 are pedala de ambreiaj blocată sus.Masina numai debraiaza. Sa fie pompa ?
RăspundețiȘtergerePoate sa fie pompa... Dar eu merg pe ideea de kit ambreaj sau rulment presiune :)
ȘtergereBafta ;)
Buna stie cineva unde se alfa aerisitorul la Renault trafic?
RăspundețiȘtergereAerisitorul la trafic îl găsești în partea de mijloc a cutiei intre cutia de viteze și radiator dar este foarte incomod de lucrat
RăspundețiȘtergereLa un mini cooper s schimbat kit ambreiaj+volanta+pompa de pe cutie..tine foarte..foarte jos ,ceva genul...1-2 cm..mecanicul a facut aerisirea circuitului...un sfat,o parere?
RăspundețiȘtergereAm un grand Vitara din 2000 2.0 diesel și am pedala de la ambreaj jos.era furca ruptă..am dus-o la mecanic și mio zis că e furca apoi kitul de ambreaj,după cai cilindru receptor,apoi cai pistonul de sub pedala.totul e schimbat dar pedala e la fel de intrat tot nu intra.acum Mio zis că ar fi cutia cauza..datimi un sfat.mai bag multi bani in ea?au zis că au aerisit tot
RăspundețiȘtergereSalut ma poate ajuta cineva si pe mine am un opel meriva si azi de diminuată am rămas cu pedala moale la ambreaj dintr-o dată si nu mai intra in viteza
RăspundețiȘtergereAm un ford focus din 2007, de curând iam schimbat chitul de ambreiaj, acum am un tremurat la motor în momentul franari, fie ca frânezi pe liber sau în viteza, sa mai lovit cineva de aceasta problema, subliniez ca la diagnoza mașina nu are nimic, sa aibe legătură cu ambreiajul, multumesc
RăspundețiȘtergereAM UN LOGAN 1 CUM AERESESC O POMPA DE AMBREIAJ NU ARE AIRESITOR?
RăspundețiȘtergereHow to register at a gambling site - LuckyClub
RăspundețiȘtergereThe best way to do that is by joining one of our luckyclub.live site sites, including a link on a website, and then finding the right site for you.